Pages

Thursday 15 April 2010

10 benda. tapi tolak-tolaklah sikit.

Salaam Alaik

Aihhh Ain..you know I detest doing this tagging stuff. Ni mesti sebab kau takde kerja kat rumah kan?kan?kan?

But as a good friend who persuaded you to talk to your father about that thing, I will do it laaaah...
*Sebenarnya, ain nak kawen.dia takut nak cakap sama ayah dia. jadi, diri ini tolong nasihatkan dia. ain, ayah kau kasik sebenarnya.kenapa kau malu-malu nak tanya? kau cubalah bertanya. kau tak akan rugi apa-apa. lantas dia pun bertanya. Dan cukup gembira sekali, ayah dia bagi green light* mwahahahahahahah. yeah, the story is a made up... sadly.

anyway,here goes.

10 fakta tentang saya

1. Saya suka menulis dalam Bahasa Inggeris sebab Bahasa Melayu saya selalu kena condemn. Dalam penulisanlah. Tapi saya taklah sehebat Ain atau Faridatul dalam menulis.

2. Saya suka makan coklat. Milo pun jadilah.

3. Waktu kecik-kecik, saya tak suka baca surat khabar sebab surat khabar tulisan dia semua kecil belaka. tapi sekarang tak kisah. Besar OK. Kecik pun OK.

4. Saya suka membaca. Kalau desperate, label barang-barang pun saya baca.

5. Kat rumah, waktu buat bisnes, selalunya saya baca buku. Hahahaha...

6. Hari-hari saya online internet. Sangat takde life hidup sekarang.=(

7. Saya nak cuti panjang. Saya agak menyesal tak menghargai cuti lepas A-Level dulu. Manusia memang tak pernah bersyukur.

8. Saya dah ada tiket balik raya. *dengan nada penuh sombong*

9. Pipi saya tak menggambarkan saiz badan saya. Kehkehkeh..

10. Saya tak kisah beli buku mahal-mahal. Saya nerd. Sekarang saya nak Kindle. Enviromentally-friendly katanya. Lepas tu, benda ni sangat cool.

10 perkara menakutkan saya

1. mati. Allah. neraka

2. orang-orang yang saya sayang pergi dulu dari saya.

3. hilang nikmat deria rasa,lihat dan dengar dari saya

4. hilang salah satu anggota badan -upper limb mahupun lower limb mahupun head and neck mahupun abdomen dan thorax

5. Kalau tetiba dunia semua orang lesap, tinggal saya seorang. Macam dalam cerita doraemon tu. Nobita tertinggal kat dunia cermin. Takde orang. Siapa nak tanam padi? Siapa nak masak? Siapa nak buatkan Milo? Siapa?

6. Kena diagnos penyakit yang tiada cure.

7. Hilangnya pegangan yang dah lama saya pegang.(patutnya ni nombor satu tapi this list is in no particular order okeh?)

8. Orang tikam belakang (literally and figuratively)

9. Jatuh miskin papa kedana sehelai sepinggang rumah kotak.

10. Kiamat

10 perkara yang selalu saya sebut(buat masa ni lah)

1. Study

2. Internet

3. Cuti

4. Elektrik

5. India

6. Black out

7. Rumah

8. Balik

9. Makan

10. JSS

10 (tolak 2) perkara yang amat bernilai

1. Nyawa

2. Ahli keluarga dan kawan-kawan

3. Laptop Mp3 Phone

4. Duit

5. Kad Debit

6. Buku Medicine (perlu ni)

7. Kertas kajang atau A4 tuk menulis nota dalam kelas (miahaha. bajetlah sikit)

8. Kamala. (asyik pancit rasa macam nak beli baru)

10(tolak 9) pertama kali dalam hidup saya

Pertama kali saya tak tidur malam adalah lepas SPM sebab nak habiskan tengok cerita Full House milik bibik saya.

Malas lah weh. Den dah ngantuk. Nak tido

7 orang yang saya tag

Sesiapa yang rasa diri comel dan hensem dan cantik dan berkaliber x7

Sekian. Perlu kembali ke sekolah dengan penuh bersemangat.